Återigen har Reumatikerföreningen i Piteå tilldelats priset "Årets bästa" av Reumtikerförbundet

Vid Reumatikerförbundets stämma i helgen på sommarvackra Öland tilldelades reumatikerföreningen Piteå priset ”årets bästa” medlemsvärvarförening.

- Vi har lyckats värva mer än 10 procent nya medlemmar genom att finnas på facebook vilket har varit nytt för oss. Men självklart har vi även använt den traditionella ”mun mot mun” metoden och berättat om fördelen att vara med i Reumatikerförbundet om man har en reumatisk sjukdom, säger ordföranden i Piteå reumatikerförening Elisabeth Eliasson.
- Det är jättekul att få denna utmärkelse och 5000 kr som vi kan använda till ännu mer verksamhet. Det är andra gången vi får ett pris inom ”årets bästa” det sporrar oss att bli ännu bättre och kända som förening, säger Elisabeth Eliasson.

Piteå reumatikerförening har funnits sedan 1972 och hade i år 40-årsjubileum. De har 433 medlemmar. Det är en väldigt aktiv förening med en mängd olika aktiviteter. De har 12 stycken bassängträningsgrupper. Det är träning i varmt vatten ledd av en ledare för att förbättra rörligheten och den fysiska förmågan vilket är jätteviktigt om man är reumatiker. Men vill man lära sig mer om olika reumatiska diagnoser erbjuder föreningen även studiecirklar i det. Dessutom deltar föreningen i artrosskolor vid vårdcentralen där de berättar om sin verksamhet och vad de har att erbjuda.

Kontaktperson:Elisabeth Eliasson Mobil: 0706431426